Harzen 2010

16. til 20 juni 2010
Flemming B, Flemming F, Peter B,  Patrick, Peter L, Lars, Per, Morten, René og Jacob
Samtlige 10 bandemedlemmer har meldt bekræftende tilbage på deltagelse i tur til Harz efter ændring fra Dolomitterne.
Vi overnatter på Berghotel Wolfshagen. Dér har vi tidligere været nogen af os, og de havde et ganske forrygende køkken (gode bøffer..!). Så jeg har booket pladser til os i restauranten til onsdag aften. Hvor vi så bor torsdag, fredag og lørdag, ja, det må tiden vise. René tager pc og Motorrad Tourenplaner med (pc'en kommer sikkert ned i den venstre pølsekoger sammen med de døde røde...), og så kører vi derhen, hvor solen skinner. Hoffentlicherweise...
En mulighed er at rykke stik sydvest om torsdagen mod Eifel-bjergene, Mosel og Nürburgring/Nordschleife. Men det finder vi, som nævnt, ud af undervejs. Måske bliver vi bare i Harz/Thüringer Wald, who knows?

Indhold:
Turen som gennemført

Garmin spor

Videoer fra turen

Fakta om turen

Billeder fra turen

Turen som gennemført
Komplet
komplet.jpg (494732 byte)
Garmin spor fra hele ruten
Komplet

Harzen komplet
harz.jpg (734472 byte)

Kyffhäuser
Kyffhauser.jpg (354838 byte)

Top af siden

Garmin spor fra dags etaperne på turen:

Dag 1. 652 km. Garmin spor
dag-01.jpg (525582 byte)
Dag 2. 488 km. Garmin spor
dag-02.jpg (700865 byte)
Dag 3. 470 km. Garmin spor
dag-03.jpg (927527 byte)
Dag 4. 469 km. Garmin spor
dag-04.jpg (647595 byte)
Dag 5. 381 km. Garmin spor
dag-05.jpg (561081 byte)

 

Video fra turen
Dag 1 på vej mod Harzen.* 
Küffhäuser sydgående uden trafik. Hele ruten uden klipning.
Küffhäuser nordgående med trafik. Lidt klipning ved langsom trafik.
Hjemrejsen starter fra Wolfshagen mod Goslar over Wildemann. *
Lyden ikke korrekt grundet klipning i film med for høj opløsning til vores udstyr.

Top af siden

Fakta for hele turen kørt af René:
Klagshamn - Harzen - Klagshamn 2440 km. der blev kørt på 32 timer og 13 min. med en gennemsnits- fart på 76 km/t og max. hastighed 207 km/t. Forbrug 5,8 l/100 km eller 17,2 km/l.
Desværre var vejret helt ubeskrivelig dårligt alle steder i Alperne, så årets FF Tour var omlagt til Harzen. Området er fint at køre i med mange små veje og utallige sving. Højderne er ikke i nærheden af alperne og man opnår aldrig de samme udsigter, men kørefornøjelsen er absolut helt i orden.
Vejenes beskaffenhed er af forskellig karakter, lige fra perfekte til dårlige. Dog er det generelt gode veje, at køre på.
Pas på polizen på de større veje, hvor der jævnligt er fartkontrol. Vil du vide mere om, hvordan det foregår, når man bliver fanget i en sådan, er Peter B ekspert på området. Er du til foto i fart, er der flere steder med faste fotoapparater, som kan blinke i discofart, når der kommer flere hurtige maskiner efter hinanden. Håber aldrig der kommer kameraer, der tager billeder bag fra.
Alt i alt en god tur, selv vi blev ramt af flere uheld og mandefald undervejs. Heldigvis er alle friske og klar til at rulle igen.

morgen.jpg (831729 byte) En dejlig morgen med udsigt til nogle dejlige dage med sving, fart, dunkel bier, peberbøffer og røverhistorier.
skade-01.jpg (1037097 byte) Første mand nede og lidt ridser i kåben. Desværre måtte Falle lige en tur omkring hospitalet i Wolfsburg inden turen gik hjem over sammen med Patrick og et brækket kraveben.
skade-02.jpg (952918 byte) Falle tog lige Patrick med ned.
Uanset hvor langsomt det går, så er det hurtigt, når den ene holder stille.
hotel-01.jpg (1177409 byte) Det gode Berghotel Wolfshagen.
Deres peberbøffer fås ikke meget bedre nord for alperne og deres grosse dunkel bier er uovertruffen.
hotel-03.jpg (885700 byte) Der er værelser på begge sider af vejen og en lille garage til de maskiner, der ikke er store nok til at stå uden for om natten.
kaffe.jpg (970631 byte) Kaffepause med udsigt mod Bloksbjerg.
dunkel.jpg (1702550 byte) Vi havde helt sikkert gjort os fortjent til en mere.
skade-03.jpg (705266 byte) Tredje mand færdig. Jacobs maskine smed lige olie og vand, mens vi holdt og ventede ved et lyssignal.
Morten var dagens redningsmand, der ikke kun fik klaret assistance til maskinen, men også tog Jacob med tilbage til hotellet på sin nye S1000RR-er - hvem siger den maskine kun er til sport?
Det viste sig at være en pakning imellem vand- og oliepumpen, der var gået.
Stubbekoping.jpg (1190915 byte) Hjemme i Danmark igen, hvor pausen inden færgen i Stubbekøbing blev brugt til at frekventere den lokale Michelin restaurant.
Peter havde lige en god historie, mens René stopper i hovedet.

Top af siden